Sponsringrutiner säsong 25/26

Tidsplan
Från V.19 – Sponsringansvarig ansvara för uppföljning om fortsatt sponsring till kommande säsong för varje lag till existerande sponsorer (skyltar) samt utskick material till nya sponsorförfrågan. Materialet kommer vi att skicka ut inom kort då det håller på att uppdateras med priser och layout etc.
V.36 - Deadline att lämna in sponsringmaterialet för varje team till erika@prtogo.se
V.36-40 – Produktion av skyltar till inntech, detta ansvar ligger på lagen själva.
V.41 – Skyltar bytts ut och allt skyltmaterial ska ha producerats och lämnas till Roger Lillbask, rogerlillbask@hotmail.com
Varje lag tar ansvar själv för att skyltarna producerats och lämnas till roger innan deadline. Viktigt att tiderna hålls för att man ska kunna producera i tid men också få upp skyltarna samtidigt i ishallen.
Varje lag ska utse en sponsring ansvarig, utser man inte så hamnar detta automatisk på varje teams lagledare. Denna ansvarig kontaktar erika@prtogo.se
Excelark med sponsring uppgifter ska innehålla följande uppgifter;
Fakturerings uppgifter vid sponsring
Företagets namn
Kontaktperson
Adress ink postnummer
Organisationsnummer
Mejl att skicka faktura till
Summa att fakturera
Vad som ska faktureras ( paket, logga på kläder, skylt )
Vilket Team det avser –döp ditt ark till Team XX SPONSRING 25/26
När detta är klart maila till erika@prtogo.se
Ta fram skyltar – ca 3 veckors leveranstid
Alla loggor ska levereras i formatet Eps eller Ai till Inntech i en omgång. Kontakt för produktion av skyltar är Inntech och maila material till mailbox@inntech.se
Viktigt att tänka på att huvudsponsorer är ICA/MAXI, Lännasport & CCM och vi får inte använda annan sponsring som är direkt konkurrerande. Är man osäker så stäm av med erika@prtogo.se